The Truth About Mary Magdalene




Jag ser verkligen fram emot över att läsa denna bok. Den är skriven efter att Dan Browns bok om Da Vinci koden kom ut. Jag kommer vara så fast i den. När det kommer till den kristna religionen är jag riktigt intresserad. Jag är inte direkt kritisk till den men jag vill absolut inte tro blint på det som står i bibeln heller. Jag tänker på romartiden och alla hänsynslösa män som regerade. Det sägs att de såg till att det gamla testamentet skrevs om. Varför gjorde de det? vad är det de döljer?

I sådana här stunder känner jag att jag bara vill plugga religion på universitet istället för någon yrkesinriktning. Men vad kan man bli av det? Jag skulle vilja göra det för mig personligen men jag har ju inte all tid i världen. Kanske kan man bli något inom religion, men hur lätt är det då? Religionvetare? Inte vet jag, det är bara en av de många drömmar jag har som jag aldrig kommer fullfölja... En sak kan jag iaf göra, köpa eller låna böcker om det och på det sättet lära mig mer om saker och ting som jag tycker är intressanta.

Bokaffären jag köpte denna ifrån är världens bästa. Den är gigantisk och där inne finns det ett Starbucks så man går bara dit och beställer en kaffe och sedan går man runtomkring bland alla bokhyllor och bara tittar på alla böcker som finns att köpa där. Det är en dröm för alla böcker här är så himla mycket billigare än böcker hemma i Sverige.

Kommentarer
Postat av: V

Bibeln är en bok att tolkas, inte läsa av rakt av :)

2011-05-14 @ 12:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0