God Kväll Utan Kamera


Jag är så dålig, så himla dålig. Här är man och äter sushi på min nya favoritrestaurang och sedan har jag med mig kameran men inte mitt minneskort. Så denna kväll blev kortlös.

Så därför tänker jag skriva om min första körupplevelse här borta i staterna! Jag skulle då köra Amba igår till bion, mitt i rusningstrafiken. Holy mama är det enda jag säger. Snacka om att amerikaner är själviska.. Det var praktiskt taget omöjligt att hitta en liten lucka att komma in i från utfarten. På en femfilig motorväg. I Sverige BYTER vi faktiskt körfält för att vi bryr oss ommedtraffikanter. Nej här bryr sig ingen. Jag kan ju inte vara defensiv och försiktig, jag blir ju överkörd då... Här får man köra på "den som är med i leken får leken tåla"

Aja nu ska jag läsa min lilla bok och sedan hoppa till kojjs, imorgon är det au pair möte i New Port (Kentucky) , ja fråga mig inte men vi ska tydligen cykla längs floden som rinner här. Pinsamt nog har jag ingen aning om vilken flod det är, är det mississippi kanske? No idea, och stavans ens Mississippi såhär?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Fyfasiken för att köra bil i USA. Störst går först, det gäller att ha stor bil och ett stort "ta för dig".

2011-05-15 @ 10:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0