Fat Tuesday


Jag håller på just nu med lite semlor här!! Det höll på att börja med en katastrof! Jag står och gör degen och knådar och knådar, den känns som en vanligdeg men min magkänsla säger att det är något jag har glömt bort... Men jag läser receptet om och om igen och jag har verkligen fått med allt!! Så jag slutar att bekymra mig om det utan ist går jag och städar bort lite efter barnen! Efter 25 minuter kommer det som ett riktigt blixtnedslag, SOCKRET!!!!! Jag har inge socker i degen?? Det hela visar sig att jag har glömt att skriva det på papperet och måste ringa till min syster i Sverige och fråga hur stor mängd det ska vara...

Men men så som semlorna ser ut nu efter ugnen så verkar de vara normala iaf, och gott luktar det också!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0