Mardrömmarnas Bussresa


Vi kliver på bussen när vi ska åka till Pittsburgh och ser fram emot en mysig men framför allt trevlig bussresa. Jo det kanske var för höga förväntningar på det. Busschauffören är nämligen en sådan här typisk afro amerikansk 30 årig kvinna med attityden "whatevvahh, whatteevvvaah" bitchslapade hela bussen kan jag säga. Man fick inte ens viska då fick hon ju ett psykiskt sammanbrott.

När vi hade åkt i 2 timmar så tvärstannar hon bussen och kommer fram till oss och säger åt oss att vi ska gå ut ur bussen för att prata. Jag FETVÄGRADE ju så jag stannade promt kvar på bussen, ursäkta men jag har inte gjort något fel, jag har visat respekt för de andra passagerarna genom att hålla en låg nivå på prat och även mängd. Iaf så går mina kompisar ut ur bussen och jag ser bara genom fönstret hur den där kvinnan tar till med den där whatevvaah attityden och visar gester med armar osv. Jag höll ju på att brinna utav.

Inte nog med det, när vi går av bussen i Pittsburgh så stannar hon oss och börjar prata om hur man ska visa respekt för busschauffören och hur hon hade lust att slänga av oss mitt ute i ingenstans osv osv osv, jag kollade på henne och hon på mig, jag började sakta men säkert storflina för att sedan brista ut i skratt och sedan skakade jag på huvudet och gick därifrån... Hon fortsätter prata men jag bryr mig inte. Jag ska inte vara fjantig, men orden jag kan kalla henne för är flera, och nu i veckan ska alla vi ringa varsitt samtal till bussföretaget för att klaga och be dem avskeda kvinnan för hon måste ju hata sitt jobb.



Men vi hade iaf en superresa ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0