Jag Är Lite Arg För Tillfället


Det är ju väldigt sant att jag är konflikträdd och tippar alltid runt på tå så att ingen konflikt ska uppstå. Jag har ett extremt tåligt humör och ger alltid mer än vad jag får tillbaks. Jag tycker inte att det är värt att blossa upp så istället biter jag ihop och försöker glömma det. Men nu har jag kommit till en gräns då bägaren håller på att rinna över.

Det är ju ingen hemlighet att man som au pair här borta inte tjänar en förmögenhet. Min lön hemma i Sverige är mer än dubbelt så mycket i månaden som jag får här. I måndags betalade jag 20 dollar för bensin vilket är 120 kronor, jag använde dock inte bilen för min egen skull. Två dagar efter så har min värdfamilj kört upp den bensinen som jag har betalat för utan att fylla på tanken så i onsdags då jag skulle skjutsa min värddotter till Kings island så betalade jag för 20 dollar till annars skulle bilen praktiskt taget ha stannat mitt på motorvägen så illa var det. Så vid den tidpunkten har jag alltså betalat 40 dollar bensin och det är inte för att JAG använder bilen utan jag är snäll och skjutsar så mina värdföräldrar slipper göra det. Idag är det söndag och jag har inte använt bilen på hela veckan. Jag frågar om jag får låna bilen för att åka till ett mall och det får jag men bilen måste vara hemma klockan 17.00 eftersom min värdmamma behöver den då. När jag sätter mig i bilen så ser jag att tanken är tom IGEN. Okej tänker jag och ger mig fan på att jag inte ska lägga ut en krona till på bensin den där veckan när jag redan har lagt ut 240 kronor (dessutom från mitt svenska visakort eftersom jag vill spara min lön tills New York) , jag kan alltså inte åka till mallet utan åker istället till lite affärer som ligger väldigt nära där ja bor. När jag kommer hem har jag praktiskt taget kört upp hela tanken även den tanken man kan köra på efter att bensinlampan har börjat lysa. Mina bensinpengar för 240 kronor är alltså hela borta för dom har kört på den.

Jag tröstade med att hon ska ju använda bilen ikväll så då måste ju hon tanka den. jag ska nämligen ta med mina värdungar på en playdate imorgon när det är Sveriges nationaldag. Nu när jag kommer hem från bion så ser jag att bilen jag använder är hemma och min värdmamma har tagit den andra bilen istället. Så varför var jag tvungen att vara hemma med bilen klockan 17 om hon inte ens har använt den? Det som stör mig är att hon inte är ärlig, om hon inte ville att jag skulle använda bilen kunde hon ju istället ha sagt att jag inte fick använda den istället för att hålla på och säga att hon behöver den.

Jag är så upprörd nu så jag vet inte om jag har skrivit det redan men det kanske jag har gjort... Imorgon måste alltså jag betala 240 kronor igen för att jag ska kunna ta barnen på play daten eftersom hon inte kommer åka ut tidigt på morgonen för att tanka den och gud vet jag om jag får tillbaks dem....

Som sagt man tjänar inge pengar här och då vill inte jag lägga en fjärdedel av lönen på bensin under endast 7 dagar då praktiskt inget har varit för mitt privata körande...

Jag måste alltså imorgon konfrontera min värdmamma som jag vanligtvis tycker är den bästa värdmamman jag någonsin kunde tänka mig. Första gången, men som mina rekryteringsledare sa innan jag åkte "ingens år blir problemfritt med värdföräldrarna, det dyker alltid upp något". Det stämmer och när det handlar om mina pengar som de gör av med då tryter även mitt tålamod och mitt humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0