Bilder Från St Louis




Det var superkul att roadtripa till St Louis i Missouri, det tog 6 timmar att åka dit. Det kan ju tänkas att det är mycket för att vara mig, men när man är borta här i staterna så känns allt mycket närmre!

På fredagen då vi kom dit så gick vi runt downtown och kollade på staden, det var en fin stad med många gamla byggnader!! Vi bodde inte riktigt downtown utan vi bodde lite mer norrut på ett jättefint hotell. Området var ett av de äldre och finare områderna i St Louis och det kändes som man var i Stockholm pga arkitekturen. Vi gick runt och tittade lite på kvällen och åt på en italiensk restaurang.

På lördagen var det bara att stiga upp, äta frukost för att sedan åka och ställa sig och köa till konserten. Jag kan meddela att det är det värsta jag har gjort. Det var värmebölja där, brandmän stod och sprutade vatten åt oss samtidigt som volontärer gick runt och bjud på vatten och läsk (men det kanske jag redan ha skrivit). U2 konserten är kanske den bästa konserten jag någonsin kommer att få uppleva. Det var så sjukt bra stämning i publiken även om alla var less på att det var så varmt.

För övrigt så är St Louis en farlig stad... Efter konserten hade vi tänkt att promenera till busstationen men folk sa till oss att vi inte fick gå ensamma så sent på kvällen, det kunde tydligen hända tråkiga saker... Det är ju då tydligen såhär att St Louis är typ Usas farligaste stad, typ mest kriminalitet och mest skjutningar, inte vet jag men något sådant. Tur att det fanns en bartender på en restaurang som ställde upp och skjutsade oss , han ville verkligen inte riskera att vi skulle gå dit. Taxi kunde vi dock inte ta, det är omöjligt att få en taxi i den stan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0