Canada



Nu har äntligen mitt jetlag lagt sig! Vancouver är jättefint, med bra shopping och supergoda restauranger överallt. det enda negativa är att själva staden och slummen bara är ett stenkast ifrån varandra så vi har två gånger hamnat i en värld som jag inte visste fanns. Konstiga knarkare, vanställda människor, tiggare och det gör bara ont i hjärtat att se, vissa ler till en så glatt också samtidigt som jag själv blir vettskrämd och griper tag i Viktors arm som en femåring...


Jag kommer från ett så himla skyddat ställe på jorden, det finns inte sådant i Sverige och om det finns så får dem bättre hjälp än vad dessa människor får, de är som bortglömda i samhället... Hemskt! Tänk dig såhär till jul, de har ingen familj, ingen värme, ingen mat.. Utan de kommer som vanligt att gå omkring på gatan  och skrika please give me only one penny, please please.. (1 penny = 7öre) Jag kan säga såhär, att i Canada kommer man inte långt på det, det är lika dyrt här som i Sverige...
Nog med sympatipratet, jag har ju såklart shoppat lite, men bara lite!
Såhär såg jag ut igår då vi gick på världens bästa italienska restaurang med god mat och fruktansvärt bra vin!

Kofta- urban outfitters  Skjorta- H&M  jeans- JC
mumma


Imorgon är det julafton!!! Ikv ska vi få lite julkänsla, så vi ska på en skridskobana mitt i centrum och åka skridskor, som man gör i central park i amerikanska filmer, weehu Merry Christmas to you

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heeej shoont!! Hur mar du?? saknar dig! hur var canada? just nu ar vi i hoi an i vietnam och ska precis hamta ut vara klader vi bestallt hos skraddaren! Langtar du till usa?? Du aker snart, da kommer jag och halsar pa! Pusss puusss!!

2011-01-13 @ 04:01:17
URL: http://juliajohannatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0