Heltäckningsmattor Huvva



Jag fattar nu varför jag vill städa mitt rum två gånger i veckan minst för det känns alltid så orent. Det är ju därför att amerikanarna ska hålla på och ha heltäckningsmattor i varenda rum. Jag ser framför mig en mikroskopisk bild på hur många äckelvarelser som lever i dessa mattor. Det är avskräckande och jag vet inte hur jag ska få mattan helt ren. Dammet blommar ju i heltäckningsmattorna och det spelar ingen roll hur noga jag dammsuger utan dagen efter är det dammigt igen. Amerikanerna själva jag har pratat med blir helt till sig då jag berättar att i svenska hem har vi inte heltäckningsmattor utan vi kör på hardwood floor. De blir paffiga och börjar ställa frågor om vi inte får ont i fötterna eller problem med ryggen? Jag ger dem bara ett kort och enkelt svar tillbaks att med tanke på hur många bakterier som samlas i de där mattorna så kör vi hellre på trägolv alt. "mattor" , det är nämligen mer hygieniskt så.

Jag som kanske dagligen hör hur bakterirädda amerikaner är, det ska användas bleech hit och sterilisering dit på leksaker och hittan dittan. Herregud vilken dubbelmoral!! Inte kommer jag att sterilisera mina barns leksaker en gång i veckan, de överlever ändå. Men en sak är säker jag kommer aldrig ha heltäckningsmatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0