Nu Kokar Det


Jag hade kunnat skriva inlägg om helgen och lägga in bilder på vår lilla roadtrip till Columbus men det går inte för tillfället. Jag är för upprörd!!

Okej nummer ett, jag hittar min bankdosa på golvet i mitt rum och tänker hmm, det var ju inte där jag la den i fredags utan jag la den under täcket så ingen ( min treåring) skulle hitta den... I samma veva kommer min tioåring in i mitt rum och säger att det är mat, han märker att jag håller i bankdosan och säger "ja justja, min lillebror lekte med den där igår" För mig svartnar mina ögon och jag slår på bankdosan och gissa vad? Den är spärrad, och inte bara halvspärrad utan spärrad för alltid! På min banks hemsida står det att jag ska gå in till banken för att få en ny en!! HOHO jag befinner mig 6 tidzoner bort här... Jag har en telefonräkning som kommer komma här i dagarna och jag kan inte betala den eftersom jag ingen bankdosa har... Ska mina föräldrar måsta betala min räkning nu?? Telefonräkning på 3 månader då jag dessutom varit i Kanada och ringt hem till Sverige...
Imorgon måste jag alltså ringa min pappa i Sverige och be han gå till banken och se om han kan bevisa att han är min pappa eller något så han kan hämta ut en ny dosa och betala med den åt mig hemma i Sverige!

Jag var lite irriterad över det där... Jag tänkte också att jag kanske glömde bankdosan nere i köket men sedan när jag tänker efter så var jag noga med att ta upp bankdosan på mitt rum och lägga tillbaks den i min låda så att ingen skulle hitta den... MEN TYDLIGEN så hittar någon den ändå...

Jag är inte klar ännu, nu i eftermiddag då jag städar mitt rum så tycker jag att det är konstigt att det ligger två trä-fönster på mitt golv på baksidan av sängen... Jag tänker då att men det kanske blåste jättemkt inatt eller något? Nej tydligen inte det för när jag pratar med min värdpappa säger han att det är omöjligt, sedan muttrar han att det är väl någon av ungarna som smugit in på rummet ditt och suckar... AJA tänkte jag....

Jag börjar bli lite misstänksam och kollar igenom mitt rum och ser att någon har öppnat min byrålåda, allt är huller om buller och det där är min viktiga låda där jag har alla visumpapper, pass, social security papper osv osv... OKEj tänker jag... Plötsligt som en blixt från ovan tänker jag på mina PENGAR!! Som jag gömt undan... Jag går till den lådan och INGA PENGAR ÄR DÄR... Jag får panik och springer ned till min värdmamma som ligger i sängen och ska sova och berättar om pengarna... Hon blir upprörd och frågar hur mkt jag hade där... Jag sa att jag hade 60 men nu när jag räknat ihop pengarna från helgen så hade jag nog 100... Det känns så drygt för jag vet inte med hundra procents säkerhet??? Jag har ångest just nu... Jag menar 100 dollar är ju 700 kronor som jag har tjänat ihop här, det är 2,5 dagars jobb för mig.... Jättejobbigt är det...

Sedan är jag ständigt irriterad på min knapp där man gör kommatecken för jag har råkat dammsuga upp den,,,, jaja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0