Första dagen med hemlängtan


Jag har ingen aning om varför det kom idag, för idag har varit en bra dag!! Jag har umgåtts med värdbarnen och sedan varit ute och sprungit i solen för att sedan hänga lite med Selina (som åker hem imorgon) ... Så jag har inte varit ensam men hela tiden idag har jag som haft i mitt bakhuvud hur länge jag kommer vara borta!! Det är inte så att jag mår dåligt eller så men jag saknar Sverige! Det blir nog bättre i helgen då jag får umgås med lite folk igen!

Jag tror att anledningen till att jag fick hemlängtan idag är för att Selina ska åka hem imorgon till Tyskland, till sin familj och gamla vänner... Sedan när jag tänker på när jag ska åka hem så är det liksom ett år kvar, det är ju sjukt lång tid! Men det kommer säkert gå fort..

Jag tror också att om jag bara får stadga till mig lite med landet och personerna runt omkring mig, nya vänner osv så kommer det nog försvinna med en gång!!

Imorgon är det St Patricks day (green beer day) och typiskt nog är det på en torsdag och jag jobbar fredag vilket också alla andra gör typ, men en annan svensk tjej som var här ikväll frågade mig om jag skulle med ut på någon irish pub... Det känns ju sjukt kul och vi skulle tydligen spraya våra hår rosa (grönt fanns tydligen inte) Men jag känner ba jag har inte fixat mitt amerikanska körkort ännu och jag har ingen aning om jag kan fixa skjuts hem och om jag kan vilken tid blir det isf, jag är ju en sådan människa som behöver tid för mig själv på kvällarna innan jag kan somna...

Hmms, får tänkas på till imorgon! Hade varit riktigt trevligt iaf!!

Nu ska jag läsa lite och sedan go to bed!

CIAO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0