En Månad


Jag har redan varit här i en månad nu men det känns som två veckor!! Det är så mycket nytt att ta in och så många nya människor som man träffar hela tiden. Hitills trivs jag som en fisk i vattnet, det enda som är tråkigt är att det regnar exakt hela tiden vilket det inte har gjort på typ 40 år för det kan gå tre månader utan att det regnar här.. Det känns alltså som att det är jag som dragit med mig det dåliga vädret från Sverige.

Hur ska jag summera denna månad?

Vecka 1 - Tillbringades i New York som för övrigt är världens bästa stad enligt mig! Jag bodde en skolvecka på ett college utanför New York, där fick vi lära oss om barnsäkerhet, lagar/regler, sjukdomar etc. Vi fick dessutom pyssla vilket jag inte har gjort sedan jag gick i nian och hade bildlektion. Jag har faktiskt glömt hur kul och stimulerande det faktiskt är! Jag gjorde då Pippi Långstrump för det är ju typiskt svenskt!!



Det var väldigt långtråkigt att sitta i en skolbänk ca 8 timmar per dag men jag träffade många roliga människor som jag fortfarande har kontakt med!!

Veckan avslutades med Manhattan, det var endast glädje den dagen! Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan men såhär efteråt så känns det knappt som att jag har varit där för allt var så stort och overkligt i mina ögon. Jag hann inte shoppa så mycket eftersom jag inte ville missa bussen tillbaks till skolan igen! Här kommer lite bilder!!



Varför jag visar en dålig bild (tagen från bussen) på en Apple store är för att den affären är öppen 24 h , den stänger aldrig... En ren Apple store som aldrig stänger?


Vecka 2- Flyget till Cincinnati från New York är nog den mest nervösa stunden i mitt liv, Jag har kanske aldrig varit så skräckslagen som jag var!! Men jag var rädd och nervös på ett roligt sätt. Det var bara min värdpappa som skulle hämta upp mig och jag antar att det var kanske det som också gjorde situationen värre eftersom jag knappt hade pratat med honom! Bilresan hem gick bra, vi pratade på så det var inga problem! När jag kom till familjen fick jag världensbästa välkomnande. Alla kom fram och kramade om mig och jag fick gravad lax på Wasabröd!!

Första veckan tillbringades bara med familjen för jag ville komma in i vardagen och känna mig som hemma så snabbt som möjligt.



Första helgen gick vi på IKEA bara för att jag skulle få äta svenska köttbullar med potatimos och rårörda lingon!!


Vecka 3- Efter en vecka med min familj började jag få en bild av hur min värdfamilj är!

Min värdmamma är kanske världens mest galna person!! Hon är sjukt social, bra humor, skrattar gärna osv! Jag tycker om att hon är så jordnära!!

Min värdpappa är lite mer tillbakadragen och blyg jämfört med henne!! Men han är också okej, väldigt vänlig då man pratar med honom även om det kanske inte är så ofta!

Min äldsta värdsyster är 15 år och är en typisk tonåring bara, jag säger bara att hon är exakt likadan som jag var då jag var lika gammal!! Mer behöver jag inte säga, alla som kände mig då vet vad jag pratar om..

Min andra värdsyster är 12 år gammal (hon ska fylla 13 i slutet av året) Hon är väldigt vänlig och lugn av sig! Tycker om att fråga saker, prata med mig osv.. Sedan älskar hon att massera människor, hon vill bli någon typ av massageterapeut när hon blir stor säger hon!! Jag kan inte klaga över att jag då och då får mig en massage av na!!

Min värdbror är 10 år gammal (ska fylla 11) han är en typisk kille som älskar dinosarier, ormar osv! Inte direkt så sportaktig utan mer intresserad av intressanta saker som till exempel biologi! Det sjuka är att han lär mig saker som jag inte vet om djur och natur typ dagligen... Han är hälften så gammal som mig!

Sedan har jag då min värdflicka som är 5 år gammal, hon är världens sötaste, hon kallar sig för princess och vägrar att ha på sig något annat än klänningar!! Jag personligen tycker att hon är väldigt mogen för sin ålder och hjälper mig under dagarna med henne yngre bror!

Bara han kvar, min värdpojke som är 3 år gammal! Jag tycker om han jättemkt men han är svår att läsa ibland. För varje dag som går lär jag mig dock lite mer om hur han fungerar så nu går det nästan som på räls under dagarna!! Han är världens sötaste treåring och älskar att gosa med en, det tycker jag med om så lucky me!


Vecka 4- Nu sitter jag här i köket och tänker på hur roligt mitt liv plötsligt har blivit! Jag lär mig mer engelska för var dag som går, jag får prova på nya  maträtter och se nya ställen som jag inte visste fanns! Jag får äta hur mycket Ben and Jerrys som finns för det är så sjukt billigt här borta!! Efter helgen då jag fick träffa andra människor och festa och umgås med dem så känns det bara som att det inte finns något jobbigt just nu! Allt är så nytt och intressant och givande och roligt att jag inte kan känna mig annat än lycklig!!



Imorse då jag vaknade och skulle börja jobba så höll min värdmamma på att göra amerikanska pannkakor med chocolate chips och honung till frukost!! Hur gott som helst, känns som jag vill äta det varje dag till frukost hedanefter!!

Nu kommer snart min värdmamma hem med take away från en thailändsk restaurang, ska bli gött!! Då  kan jag äta och samtidigt tänka på min vän Johanna Sjöström som just nu för tillfället befinner sig i Patong där vi var för 4 månader sedan!! Lycko henne, men lycko mig som bor här!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0