Donuts, Freakin Amazin





Jag har som inte smakat riktiga amerikanska donuts förrän idag! Jag köpte hem tre st och nu har jag ätit två! Jättegott och jag förstår varför det är polisens favorit här borta!!

Jag har då varit med min värdpappa och veckohandlat... Ni förstår inte hur mycket mat de köper varje vecka... SJUKT, men det är ju förståeligt när det är fem ungar som ska mättas plus jag då...

Iaf jag ska ju baka semlor på tisdag eftersom att det är fettisdag då! Här borta så gör man tydligen pannkakor, lr så gjorde man det i England? Det blir så förvirrande i mitt huvud, det är svårt att skilja på det som är amerikanskt och det som är brittiskt... Vi var tvungen att gå igenom två mataffärer (som är större än Maxi, Coop forum osv) för att hitta mandelmassa!!! Jag har nu köptmandelmassa, eller jag tror att det är det, här kallas det "almoundpaste" hmms... Det var i en konservburk och  jag får se innehållet på tisdag...

En sak till som förvånar mig mycket är att de inte har "färsk" jäst i detta land... De har bara sådan där pulverjäst på brev, i mitt semlarecept står det att jag ska smula ned jästen, men det kan man ju inte göra med torr jäst... Jaja, konstigt...

Sist men inte minst, jag skulle aldrig kunna åka till affären och storhandla själv.. Det tog fem minuter för mig innan jag fattade vart det fanns vispgrädde och hur de olika förpackningarna såg ut...

Allt för mig, nu ska jag ta en dusch och prova min nya body scrub från Clarins (som är fruuuuktansvärt billigt här borta)

CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0