Hostel?



Såhär såg då vårt hostel ut. Jag kan rent utsagt säga att jag flippade ur då jag såg det. Jag har aldrig tidigare bott på ett hostel och jag är van vid att kunna bo på bra hotell med eget badrum men är man au pair så är man. Det gäller att spara pengar så vi körde på back packer... Det ser ju ut som att huset har varit med om andra världskriget... Utan AC och knappt något lås på dörren.

Allt detta ändrades dock snabbt när vi fick träffa ägaren till hostelet. Hur trevlig kille som helst i kanske medel 40 årsåldern. Han undrade vartifrån vi var och då jag sa att jag var från Sverige blev han överlycklig, tog min hand och sa att min familj kommer från Umeå. Hur sjukt är inte det? Att hans familj kommer från MIN HEMSTAD? Sjukt, jag har iaf tagit reda på med hans hjälp vad släktingar i Umeå heter och jag antar att de är i mina föräldrars ålder så jag ska allt ta och fråga dem om de vet vilka de är.

Hostel är en ny upplevelse för mig, även om jag inte var bekväm med att dela hotellrum med kanske 20 andra personer så är det en upplevelse du måste vara med om. Det är så kul och alla pratar med alla. Jag kanske ska ta och hinna med en backpacker trip jorden runt ändå innan jag stadgar mig? Det tåls att tänka på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0