Sex And The City - Abso-Fucking-Lutely


Vi kostade på oss en tur på Manhattan och det ju då en Sex and the City tur och för alla sex and the city älskare, det är så himla sjukt värt det! Jag har aldrig varit så faccinerad över att åka buss och kolla på olika ställen. Det bästa av allt är att de hade film på bussen som visade olika scener från serien och filmerna och kort därefter fick man se vart det var i verkligheten!! Coolt



Kyrkan där Samantha stöter på en het munk. Hon beslutar sig för att börja gå till den kyrkan bara för att få ett ligg med honom.. Samantha i ett nötskal.



Så har man varit inne i en speciell affär för första gången i sitt liv. Scenen i Sex and the City bestod av att alla fyra vänner var där inne och Charlotte är ju alltid så himla pryd och var jätte obekväm men så fort hon såg den "lilla rabbiten" blev hon ju jätteintresserad... Jag behöver inte gå in på mer detaljer och nej jag har inte köpt nåpot där för det billigaste låg ju runt 100 dollar...



I denna park är Miranda med sin son Brady och ska möta upp sitt ex (Bradys pappa) och hans nya flickvän. Hon blir helt till sig då hon ser hur snygg hans nya tjej är att hon snubblar över barnvagnen. Sjukt kul scen och där har jag stått alldeles själv!



Här är stället som de första cupcakesen blev gjorda på! Carrie och de andra brudarna går in hit för att köpa cupcakes i serien och sedan sätter de sig i parken som är på bilden ovan. Carrie säger något i scenen som jag inte minns men det handlar om Big och Aidan (hennes två långa förhållanden) och det är så klockrent... Tyvärr inget minne...



Inne på denna butik är de och köper smink!! Detta smink används faktiskt på riktigt av karaktärerna, alltså det märket som stylisterna använder när de sminkar dem!! Jag köpte ett likadant läppglans som Carrie har i serien som mest!



I denna bokaffär köper de lite böcker, jag minns inte scenen så tydligt från mitt eget minne men jag vet att de gör narr av de som skriver serien. Carrie pekar på fyra böcker och säger "crap, crap, crap"



Här är restaurangen som Aidan köper och renoverar om. I serien heter den Scout efter hans hund men i verkligheten heter stället Oneals! Jag var helt chockad över att stiga in i restaurangen, jag bara såg Carrie och Aidan framför mig!!



Och titta här var jag står som avslutning, inget mindre än Carrie Bradshaws doorsteps!!!!!! Tyvärr så ingår det inte i touren eftersom att detta är privat och det finns riktiga människor som bor i lägenheten. Men om man vet adressen är det bara att titta förbi!! I West village på Parcey street eller något. Det är bara att googla på det!! Vem vet kanske finns det en Mr Big i en svart bil som väntar på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0