20årskris


Det är ett faktum att den har kommit till mig nu! Jag har suttit hela kvällen och kollat på olika utbildningar hemma i Sverige som jag skulle kunna tänka mig att gå... Intagningspoängen däremot är ju skyhöga jämfört med det år jag tog studenten och det har jag ingen aning om varför? Min högsta dröm är ju verkligen att bli läkare och min värdmamma säger att jag kan plugga till läkare här borta och stanna och jobba några år för att jobba ihop till mitt studielån som då skulle vara på 5 miljoner kronor typ... Finns inte en chans att jag stannar i detta högeraktiva idiotiska land så länge. Jag är ju fly förbannad redan nu på vilken absurd politik som styrs här...

Så min andra tanke går då på civilekonom eller något i den stilen men då kommer problem nummer två, finns inga jobb utan det är ett enormt överskott på utbildade ekonomer i Sverige...

Så då är min tanke på att plugga business and management eller något sådant, men jag vet inte riktigt vilken utbildning som jag ska välja och det enda som lät wow det här vill jag läsa fanns på Handelshögskolan i Stockholm och då kommer vi återigen tillbaks till mina betyg...

Det kommer ju sluta med att jag inte blir något alls känns det som..

Måste hem och plugga upp engelska a,b och c till mvg och efter det plugga upp alla naturämnen på basåret för att efter det läsa upp typ alla mina gymnasiekurser så jag får mvg i typ alla dem (hur jag nu ska kunna göra det) och efter det försöka plugga till högskoleprovet så att jag får maximalt där (kommer aldrig inträffa för jag har inte så högt iq).. Efter det kanske jag kan ta mig in på läkarlinjen efter intervju och lotteri...

Framtidsutsikterna är mörka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0