Shopping In America


Det är så annorlunda att shoppa här borta i staterna jämfört med hemma! För det första om du inte bor i en av "storstäderna" här borta så shoppas man i så kallade malls istället för att gå runt i centrum från butik till butik. Jag vet inte riktigt om jag kan kalla Cincinnati för en liten stad med tanke på dess 2,5 miljoner invånare men om man jämför med ett amerikanskt mått så är den betydligt mindre jämfört med till exempel New york!

Idag inhandlades bara saker som jag behövde (förutom 6 st hudprodukter från Victoria Secret) !! Jag har shoppar en sommarklänning och två linnen som jag längtar att få bära när jag är i Miami! Klänningen är vit och den är tro det eller ej LÅNG!! Jag köpte även en solhatt för igår läste jag på Aftonbladets hemsida att det tydligen är väldigt vanligt att få hudcancer på huvudet. Med tanke på hur många gånger jag har brännt sönder min skalle så kanske det behövs hedanefter!! Det inhandlades även en brun, mindre väska som jag kan ha när jag går ut och partar och mamma jag har bara två stora väskor som är alldeles för otympliga att ha vid sådana tillställningar... Jag hittade ett par fliflops för 6 dollar (42 kr) så det var ju inge farligt alls och med tanke på att jag ska befinna mig på en solig strand om tre veckor är det ett måste med fli flops!! Vad mer köpte jag? Jo armband och två par örhängen för de var on sale så alltihop gick på drygt 10 dollar (70 kr).. Sedan var jag bara tvungen att köpa ett par pumps (12cm höga, fråga mig inte hur jag ska kunna gå i dem en hel kväll). Jag köpte även ett par heelklackar (har ingen aning om stavning) men de är jättesöta, rosa och somriga. Jag var också tvungen att köpa två scrap books!! Jag tänkte att det skulle vara kul att få minnas mitt år i USA och ha allt i en bok, alltså mina bästa minnen och eftersom att jag älskar att pyssla och hålla på så passar det mig utmärkt! Lucy min australienska vän köpte också två scrap books och eftersom att vi bor så nära varandra så ska vi scrapbooka tillsammans!

Av någon konstig anledning är jag mkt trött och klockan är bara 23 men det kanske beror på att jag steg upp kl 7 imorse för att åka iväg med min värdpappa för att övningsköra! Enligt honom kör jag perfekt och om jag ska vara ärlig var det inte så svårt, det enda kluriga är att det inte bara är en väg som hemma i Sverige utan här är det typ 4 filer på varje sida och man måste vara väldigt uppmärksam med i vilken fil man ska vara så att man hamnar rätt!! De har inte heller högerregeln här borta så det bekymrar mig mkt och jag ville gärna bromsa in och släppa förbi bilar som kom från höger men det måste jag tydligen träna bort enligt honom! Lär ju bli katastrof när jag kommer tillbaks till Sverige igen! Jag orkar inte lägga in bilder på mina inköp nu för jag är alldeles för pömsig och Sophie har spritt ut allt överallt i mitt rum så det ser ut som ett bombnedlsag... Bilder får komma imorgon istället då jag är piggare!!

Sofia du skulle älska shoppingen, you would go crazy!!

Ps. Henry har slarvat bort min mobil ikväll, han snodde den från köket och jag, min värdmamma, Sammy, Charlotte och Sophie har letat igenom HELA huset (kom då ihåg att huset är ca 750 kvadratmeter stort) utan resultat... Jag är inte förvånad alls, jag har nu fått låna Charlottes mobiltelefon som är från 1800-talet, en Sony ericsson från kanske 1999? Aja inte ens färgskärm och den har inte T9 heller... Teknikens under, tacka vet jag Iphone, tack Apple!!

Jag kan bjuda på två shoppingbilder iaf!!


Kommentarer
Postat av: ellem

jag vill också shoppa. eller så vill jag att du ska shoppa åt mig. fast helst vill jag shoppa själv.



hallå, kan vi prata nån gång? jag har ju faktiskt ett onormalt schema så nån tid borde väl funka för oss båda? eller?



Kisses

2011-04-03 @ 10:09:25
URL: http://lovelydistraction.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag kan bara tänka mig att det finns hur mycket som helst att shoppa!! Hade varit trevligt att få se allt med egna ögon :-) haha

2011-04-03 @ 18:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0