Secret Service




För många svenskar är denna man okänd, eller jag vet inte han var iaf okänd för mig.. Detta är min granne och han är The speaker of the house, han är alltså andre man i led för att ta över om president Barack Obama skulle dö... Jag har aldrig träffat honom personligen, bara hans fru för han är ofta borta i Washington och jobbar...

I förrgår berättade min värdfarmor att han skulle komma på besök hemma hos oss för han ville träffa henne innan hon reser tillbaka till England. Oh wow speaker of the house, det är verkligen inte så jag menar, det skulle väl vara coolt om presidenten själv kom hit men det jag ska berätta nu är rätt så sjukt...

Det börjar med att det kommer en bil och i den bilen sitter en kostymkille med öronsnäcka... Han går sakta ut ur bilen och inspekterar hela våran framsida, går ut på vägen och tittar efter misstänksamheter... När kusten är klar ser jag att han ringer någon... Kort därefter kommer det tre bilar med dova/svarta fönster och nu snackar vi pangbilar, stora stadsjeepar... Först stiger 4 kostymkillar ut och de inspekterar våran framsida, går nog även till baksidan för att kolla om kusten är klar... En av kostymkillarna knackar på och kollar om vårt hus är säkert.... Efter detta scenario öppnas så dörren och ut kommer han, the speaker of the house.. Han skyndar sig in i huset och jag hör hur han pratar på nedervåningen...

Själv sitter jag i mitt rum med Sophie och Henry för de är för små för att vara där nere samtidigt... Min värdfarmor frågade honom om vi fick träffa honom men det satte secretservice stopp för för de vet inte vem JAG är... Jag hade ju kunnat komma ned med en pistol och skjuta honom, det vet man ju aldrig... För det skulle en 20årig tjej från Sverige göra som aldrig har hört talas om han i hela sitt liv? Han vinkade iaf till mig i fönstret och det var ju fint gjort...

USA min vänner... Om The speaker of the house har 6 livvakter, hur många har då inte vice presidenten eller presidenten?? Eller så kanske de har lika många... Iaf är USA farligare än Sverige?? Jag tror inte att den där högeridioten Reinfeldt har 6 livvakter?? Hur många livvakter har kungen?? Kanske max två... Det känns som att the government här borta gör det till en värre grej än vad det faktiskt är...

Eller så kanske det är farligare att vara politiker här än där hemma... Det finns mer galna amerikaner än svenskar

Kommentarer
Postat av: diana

"hogeridioten" hahahaha jag alskart!

2011-05-10 @ 04:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0