IKEA Påskbord




Ikeas Påskbordsmeny

Svensk "julskinka"
Olika sorters strömming
Gravad lax med gravlaxsås och horseradish sås
Rökt lax
Stekt lax
Kokta ägg med räkor
Räkor med cocktailsås
Svensk gurksallad
Rödbetssallad
Grön sallad
Olika Svenska ostar
Köttbullar med lingonsylt
Prinskorv
Kokt potatis med dill
Janssons frestelse
Knäckebröd
Tunnbröd
Daimtårta
Mandeltårta
Prinsesstårta
Cocosbollar
Mumms-mumms
Kaffe & Tea

Jag tror att jag åt så mycket att jag nästan höll på att spricka!! Dessutom bjöds det på svensk allsång av svenskar klädda i nationaldräkter!! De sjöng allt från Idas sommarvisa till massor av andra svenska sommarlåtar som man har hört från Allsång på skansen osv. Det var jättemysigt, det kändes som midsommar haha!

Jag pratade med andra svenskar om jag träffade där på Ikea och de har en klubb där man träffas och firar högtider som Lucia, midsommar osv. Jag tror att hon sa till mig att de var 60 svenskar i den klubben, allt från studenter, au pairer till svenskar som har bott här jättelänge och har familj här. Det var kul att höra, jag kanske ska vara med i Luciatåg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0