IKEA Får En Att Jubla




Vi åkte på IKEA idag helt plötsligt från ingenstans! Jag tror att det var för att grandma ville dit och kika. Vi började med att äta på restaurangen och jag hade faktiskt tänkt att ta köttbullar med potatismos men när jag såg den fina salladen med den gravade laxen så kunde jag inte motstå den!! Det är dessutom den första salladen (riktiga salladen) jag äter här borta!! Det var hur gott som helst!!

Sedan behöver ni bara kika på bilderna!! Vi köpte knäckebröd, fyra olika siller, gravad lax, Västerbottensost, gravlaxssås, fläderblomssaft och marabou choklad!! Jag är väldigt lycklig just nu för detta har vi ätit till middag och jag kan som stolt västerbottning meddela att min värdfamilj blev helt såld på osten som kommer från mitt kära svenska landskap!! Inklusive barnen, det tog mig 18 år innan jag ens kunde stoppa denna ost på en macka (jag älskar att äta den nu) men Sophie är 5 år gammal och hon mumsa i sig den och var nöjd!! Det känns ju jättekul!!

Nu har jag ätit lite choklad också så jag är nöjd!! Jag har verkligen fått lite smak av Sverige och det behövs ibland här borta!

Senare på kvällen så åkte jag och Sue på Target och det är som en allt i allo butik här borta, jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra den med. De har kläder, smink, godis, tv-apparater osv osv!! Jag köpte endast saker jag behövde ännu en gång... Shorts, klänning, bh, flourskölj till tänderna, tandborste, rakhyvel, vattenfilter till min vattenflaska, hårfärg till nästa gång jag ska färga håret, och ja jag tror det var allt!! Det är halvt jobbigt att byta land såhär för ofta jag orkar ta med mig mitt flourskölj hit? Nej, och rakhyvlar osv så det går ju lite onödiga summor pengar såhär från början!! Men what to do...

Som ni ser så är jag också sommarklädd!! Det var ju då bara kanske 28 grader varmt och sol idag och enligt väderleken är nog värmen här för att stanna denna gång!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0