Hello Grandma!!

Hon kom hit ikväll kl 19.00 nu är klockan 23.00 drygt! Hon är väldigt gammal till åldern men fruktansvärt pigg och glad! Mina värdbarn avgudar henne och jag tycker också om henne!! Hon kramade om mig då hon kom och pratar så gulligt med sin brittiska dialekt. Nu märker jag att mina värdföräldrar har bott i USA i många år med tanke på den stora skillnaden mellan dem och grandma vad gäller talet! Iofs så pratar väl min mormor mer bred norrländska än vad jag gör men det är det brittiska uttalet som för mig som svensk känns hundra gånger mer brittiskt då hon pratar än när mina värdföräldrar pratar!!

Det känns som att det kommer bli en vild dag imorgon, S och H kommer vara mycket ivriga, spralliga och glada för att deras farmor är här!! Det blir kul och jag ska försöka få mig ett fotografi av na!

Nu ska jag sova för jag har promt bestämt mig att jag ska stiga upp en timme tidigare än vanligt så att jag kan göra en powerwalk på löpbandet nere i gymmet!! Jag har ätit mängder med Mac & Cheese och brownies samma dag som vågen visar en viktnedgång på ca 1,5 kg!! MEN JAG ÄLSKAR MAT!! Det säger jag till min värdmamma hela tiden för varje gång jag tar i något sött tittar hon på mig och säger REALLY?! Och jag säger : Well I guess I just love food too much! haha

Godnatt !! JA justja, se här vad jag sov i föregående natt!!



Jag skämtar inte när jag säger att det var 15 grader på mitt rum!!! Jag kollade upp det... Jag höll på att förfrysa mig... FÖRSTÅR inte hur man kan ha så kallt inomhus... Idag är det varmt men det är bara för att det var varmt utomhus och det har hjälpt till med att värma upp!! Amerikanerna lärde sig nog aldrig vad isolering innebär?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0